Selasa, 16 November 2010

Konspirasi Dunia - Masonic

Lambang Masonic di Sejadah

Adakah kita menyedari akan kewujudan lambang Masonic di sejadah yang kita gunakan setiap hari. Kalau tidak dirumah mungkin di masjid mahupun surau atau madrasah. Kita telah pun mengetahui beberapa jenis simbol atau lambang gerakan Freemason dan Illuminati menerusi post sebelum ini. Tanpa disedari, rupa-rupanya terdapat usaha-usaha dilakukan oleh pihak tertentu bagi menyebarkan fahaman-fahaman serong ini kepada umat islam seluruh dunia termasuk Malaysia.


Berdasarkan dari gambar Master Carpet Freemason di atas, kita boleh ambil ciri-cirinya iaitu:
1. Lantai petak (Checkered Floor)
2. Bintang dan Bulan
3. 2 tiang yang juga dikenali sebagai Joachim dan Boaz


Perhatikan sejadah di atas, ia juga mempunyai 3 ciri yang dinyatakan iaitu, lantai berpetak, bintang & bulan (checkered floor) dan 2 tiang.


GAOTU (Great Architect Of The Universe), All Seeing Eye dan tiang Joachim Boaz


Jika kita perhatikan sejadah di atas secara betul-betul dan teliti kita akan perasan terdapat 2 tiang iaitu tiang Joachim dan Boaz, All Seeing Eye dan GAOTU yang tergantung di antara 2 tiang. All Seeing eye boleh dijumpai di tengah antara 2 tiang.

Lambang-lambang ini sememangnya digunakan oleh gerakan Freemason. Kita boleh bandingkan lambang dalam sejadah di atas dengan gambar di lodge Freemason.


Perhatikan GAOTU yang tergantung di logde Freemason di atas. Ada persamaan dengan gambar yang tergantung di sejadah di atas. Dan jika kita zoom kan gambar di logde Freemason tersebut, kita akan jumpa lambang bulan dan bintang di sisi jangka lukis. Ini membuktikan bahawa Masons menggunakan lambang ini sebagai salah satu lambang mereka dan lambang ini bukanlah lambang agama Islam yang suci ini.


Jika dizoomkan pada jarak dekat. Kita dapat perhatikan lambang Bulan dan Bintang yang jelas kelihatan di sisi jangka lukis dan jika dibandingkan GAOTU yang tergantung di sejadah dan di lodge, sememangnya ada persamaannya.

Inilah perancangan jahat Yahudi dan Nasrani yang ramai antara kita tidak perasan dan sedar. Walaupun dengan perkara sekecil ini, mereka tetap menjalankan rancangan jahat mereka. Diharap kita semua lebih berhati-hati dan peka selepas ini dalam kehidupan seharian.



Lambang Masonic Di AJL 2009


Anugerah Juara Lagu Ke-24 telah menimbulkan kontroversi disebabkan pengaruh Illuminati dan Freemason.
Banyak perkara yang menimbulkan keraguan dan persoalan terutama melibatkan set pentas AJL 24 yang dikatakan mirip kepada gerakan Freemason dan Illuminati.

Persoalannya, mungkinkah semua ini satu kebetulan atau AJL 24 memang sengaja dirancang ke arah menyokong gerakan berkenaan? Terlalu banyak persamaan yang dipaparkan oleh krew penerbitan AJL 24 yang menyerupai ajaran berkenaan.

Antara yang paling menarik perhatian sudah tentu melibatkan set pentas ketika persembahan Datuk Siti Nurhaliza yang mirip kepada lambang yang terdapat pada logo Freemason. Pintu Gerbang Freemason dijadikan sebagai mercu, sementara bayang-bayang piramid menjadi latar belakang persembahan tersebut

Persembahan Datuk Siti Nurhaliza

Pandangan dari hadapan pentas


Logo/lambang Freemason

Logo muka depan buku fahaman Freemasonry

Begitu juga dengan hiasan lantai pentas yang menyerupai The Master Carpet. Seperti yang kita ketahui, The Master Carpet, turut dikenali sebagai Checkered Floor. Ia digunakan dalam upacara tertentu oleh gerakan Freemason yang ternyata bertentangan dengan agama Islam.

Pandangan hadapan lantai pentas AJL 24

The Master Carpet di AJL 24

The Master Carpet atau Checkered Floor
The Master Carpet di lodge Freemason

Secara ringkasnya boleh disimpulkan bahawa AJL 24 bertemakan unsur Masonic dan Illuminati.

Replika konsep Masonic dan Illuminati

Turut dipersoalkan ialah pakaian penari-penari yang memakai kostum seperti di zaman Firaun sedangkan sudah diketahui ia bukan budaya yang harus ditonjolkan. Kostum tersebut dilihat menyamai pakaian kerabat-kerabat firaun dahulu yang dipercayai oleh mereka ianya mempunyai suatu yang berkuasa.

Kustom penari-penari di AJL 24

Kustom bangsawan zaman Firaun

Kemunculan kumpulan rock Search juga menambahkan kontroversi apabila lambang kumpulan tersebut diperbesarkan secara tidak langsung menjadi latar belakang pentas. Umum mengetahui simbol kumpulan rock ini hampir menyerupai lambang Illuminati yang dipanggil `All Seeing Eye`.  

Persembahan kumpulan Search

 Simbol yang menyerupai 'All Seeing Eye` jelas kelihatan

Simbol Illuminati

Contoh-contoh 'All Seeing Eye'

Wujudnya keraguan lain adalah tentang pakaian yang dipakai oleh Alyah (finalis AJL 24) yang mirip kepada Lady In Red. Siapakah designernya? Adakah ini merupakan satu rancangan tertutup atau tersembunyi? Kita percaya mereka-mereka yang berada di atas pentas itu mungkin tidak tahu menahu mengenai semua ini.
Kalau ada pun mungkin menganggapnya sebagai kebetulan.

Persembahan dari Alyah

Lady in Red versi Masonic

Mungkin ada di antara kita kurang senang dengan persamaan ini, juga dikatakan golongan ekstrem dan radikal. Atau sememangnya choreographer dan production designer untuk AJL 24 dipengaruhi / terdiri dari ahli Illuminati dan Freemasons? Tapi sebaik-baiknya kita seharusnya peka dengan tindak tanduk golongan Yahudi dan Nasrani zaman moden. Mereka sedaya upaya akan cuba memperdaya dan memesongkan aqidah umat Islam.


"Sebahagian besar Ahli Kitab (Yahudi dan Nasrani) menginginkan agar mereka dapat mengembalikan kamu kepada kekafiran setelah kamu beriman, kerana dengki yang (timbul) dari diri mereka sendiri, setelah nyata bagi mereka kebenaran. Maka ma'afkanlah dan biarkanlah mereka, sampai Allah mendatangkan perintah-Nya. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu" - Al-Baqarah Ayat 109.




1 ulasan:

kotaro san berkata...

Tahniah atas usaha murni anda mengetengahkan perkara ini. Saya tidak terfikir langsung yang agenda "mereka" ini dah pun sampai ke dalam amalan kita seharian. MashaAllah. Mudah2an anda diberkati dan amalan kita akan diredhai. Keep up the Good work. Takbir!