Selasa, 9 November 2010

Konspirasi Dunia - Patung Jesus

Patung Jesus di panah petir

Foto bertarikh 19 Mac, 2008 gambar fail, "King of King" terletak di luar Solid Rock Church di Monroe, Ohio.
Kanan, hanya rangka yang tinggal selepas patung setinggi 6 tingkat bangunan ini hangus selepas dipanah petir pada malam Isnin ketika ribut petir, 14 Jun, 2010.

London, 16 Jun : Sebuah patung Jesus (Nabi Isa) setinggi 60 kaki yang juga merupakan salah satu mercu tanda di Ohio, telah terbakar selepas dipanah petir semasa berlakunya ribut petir.

Polis berkata "Tuhan" yang telah dibina sejak 2004 di Solid evangelis Rock Church di sepanjang Interstate 75 di Monroe, di Utara Cincinnati, menurut laporan Telegraph.

Patung setinggi 62 kaki dan 40 kaki lebar, arca menunjukkan Jesus dari badan ke atas diberi nama jolokan "Touchdown Jesus" kerana berada dalam keadaan mengangkat tangannya menyerupai seorang pengadil american football memberi isyarat touchdown di dalam permainan itu.Ia diperbuat daripada plastik dan kaca gentian yang meliputi satu rangka keluli.

Ketua Polis Mark Neu berkata api merebak dari patung amfiteater yang berhampiran tetapi tiada siapa yang tercedera. Api marak pada patung "King of King " di luar Solid Rock Church di Monroe, Ohio pagi awal Selasa, 15 Jun, 2010.

`King of King` sebelum dipanah petir

`King of King` sejurus di panah petir

`King of King` selepas di panah petir

Bekas peniaga kuda, Lawrence Bishop dan isterinya merupakan pengasas bersama 4,000 orang ahli gereja nondenominational. Lawrence berkata pada 2004 dia hanya berusaha membantu orang ramai, bukannya berbangga dengan patung itu. Isterinya mencadangkan membina patung Jesus sebagai satu harapan dan keselamatan untuk mereka dan telah membelanjakan kira-kira 250,000 dolar untuk pembinaan itu.

Tiada ulasan: