Khamis, 2 September 2010

HANTU TomYam

Keranamu TomYam abis punah hantu anak beranak.

Alkisah...tersebutlah cerita mengenai geng hantu disebuah kampung yang agak pedalaman. Senang cerita, Drakula, Pontianak, dan Toyol berkawan rapat sejak mereka berkecimpung dalam area hantu. Ketiga-tiga ekor sahabat ini mempunyai makanan peberet (favourate) yang sama iaitu Tomyam. Satu hari mereka ni dah kempunan dan ketagih tak tertahan nak pekena tomyam. Kebetulan dikampung tersebut ada sebuah restoran tomyam Pak Usop.

Pontianak : Weh.. aku dgr restoran tomyam yg baru bukak tu kn.. ummphh!!!! sedap giler babas wa cakap lu beb..
Drakula : Ye la.. aku pun terliur.. aku rasa dah x sedap isap darah..aku nk tomyam lak..mai secawannn..
Toyol : Cakap pun x guna la cik pon.. kite tetap x leh gi sana..bahaya..kan nanti ade org tangkap kita naya.
Pontianak : Aku ade idea laa.. kite kn bleh tukar rupe.. smlm aku try, aku ade rupe ala-ala Angelina Jolie ckit..
Drakula : Geliga gak otak ko.. masa aku idop rupe aku sejibik macam Tom Cruise..
Toyol : Perasan lebey plak..tapi..aku mane boley..erm.. cik pon tulun balutkn aku mcm baby eh..
Pontianak : O.K.. nk ajak si pocong x?
Drakula : X payah la..yg die tau lompat2..x lompat lari bogel..tu jela..
Pontianak : Betol gak..OK.. lepas maghrib kite bertolak..
Lepas maghrib.. kat restoran tomyam Pak Usup.. Tom Krus (drakula) datang ngan Angelina Jolie (pontianak) sambil mendukung bayi (toyol)..lalu mengambil tempat duduk.
Pelanggan : Wah.. artis datang restoran ni r..
Angelina : Order please. erm.. i nak order tom-tom bak...eh ! I`m sorry...bagi tomyam yg paling sedap kat cni..
Waiter : Wokieh...

90 saat kemudian..

Waiter : siap cik..
Tom Krus : Wah.. cam sedap neh.. biar aku mencekik dulu..
Sorang pelanggan nampak sesuatu kat mulut Tom...lalu berkata "Fuyoo!!! Tom Cruise ade taring panjang, biar betul..!!!"
Suasana senyap sunyi... Tom (drakula) pun panik.. dengan spontannyer die patahkan kedua2 taringnyer..
Tom : Ini..cu..cuma..taring palsu.. saya baru balik dari penggambaran citer jaws.. saya la yg jd jaws tu..
Pelanggan : oooOOoOOoo...(jaws ade taring???!!!)

Keadaan kembali tenang seperti sedia kala..

Angelina : Tu la ko..main taram jer..makan tak reti nak cover..meh sini biar aku plak nak melantak..
Tanpa membuang masa dan mengambil kira keadaan persekitaran, Angelina (pontianak) pun menghabiskan satu mangkuk besar tomyam sekali hirup..akibat tak tahan pedas..air matanya keluar bercucuran..siap ada darah lagi...Pelanggan restoran nampak, semua jadi terkezut dan mula menggelabah..Lantas Angelina (pontianak) cuba mencoverkan dirinya...

Angelina : Sa..saya rindukan mak saya di England. Lama x jumpa dia kat sana..tingin nak bawa mak saya makan tomyam sama2..
Pelanggan : ooOOoo..(tp air mata ada darah !!!)

Keadaan kembali cool..toyol yg kelaparan terus melompat atas meja untuk menjamah tomyam.
Toyol : Wah..asyik korang je mentedarah..aku tengok saja mana aci.

Kelibat toyol tersebut dapat dilihat oleh pelanggan restoran tersebut. Lalu berkata "Eh..anak diaorang kaler ijau"

Semua orang yg berada dlm restoran tersebut menjadi panik, ade separuh yg bangun untuk melarikan diri.
Seperti biasa Angelina (pontianak) cuba mententeramkan keadaan yg kian huru-hara..
Angelina : Er...anak kami ni baru je balik dari penggambaran citer incredible hulk part 3, kami juz nak wat surprise kat sini..

Pelanggan : ooOOoo..hebat dan surprise betul lakonan you all..patut la bleh jadi film star.. ingatkan betul2 td.

Tetiba je azan isyak berkumandang...

Tom Krus (drakula), Angelina (pontianak), Toyol : Waaarrrgggghhhhh !!!! Aooohhhh !!! Help !! Help !!(terbakar)
Semua pelanggan berdiri sambil bertepuk tangan dan bersorak sakan sebab ingatkan satu itu lagi surprise dan lakonan dari mereka...

wakakaka..

Tiada ulasan: